HTML

Pattaya Smile

Az itt leirt tortenetek, kepek tobbsege valoszinuleg nem szinesitene egy utazasi iroda Thaifoldrol vagy Pattayarol bemutatott ajanlatat.Remelem hasznos es tanulsagos irasokkal es kepekkel tudunk szolgalni azoknak akik meg nem jartak Thaifoldon de szeretnenek ellatogatni, akik mar voltak itt de vissza jonnenek es azoknak is akik itt elnek.Hozzaszolasokat es torteneteket varunk hiszen azok epitik ezt a blogot.Remelem sikerul megmutatnunk a thai mosolyt.A VALODI thai mosolyt.

Friss topikok

  • go diamond: ok en is nyaraltam ott honapokat, tobbszor, soha semmilyen atrocitas nem ért :) igaz itthon se szo... (2013.01.29. 15:20) ÚJ THAIFÖLD FÓRUM!!!
  • Triso: Sziasztok , Szeretnék Tajfoldonn vállalkozni és ehezz keresek társat, Van telkem a tengerparton... (2011.12.28. 11:50) Külföldi (farang) nők Thaiföldön
  • Greenternet: Vigyel sok penzt:) Mindenki boldog lesz. (2008.09.01. 23:46) "Megveszem ezt a NŐT"
  • Krisztián: Ciao! Örömmel hallom, hogy sikerült a terved és sikeres és boldog életet kívánok neked, remélem a... (2008.06.14. 21:42) Búcsú (?)
  • kekecke: Úgy érted, még ezt-azt venni se kell neki? Taxit, ebédet ő fizeti? Nehéz elképzelni a szitut Thaif... (2008.04.01. 14:08) Aludj el szépen kis...farang!!!

2007.10.10. 10:23 Greenternet

Koh Samed

   A Pattayai turizmussal foglalkozok elenken dolgoznak azon , hogy Pattaya a csaladosoknak is  vonzo udulohely legyen. Sok eselyt nem latok ra ahogy a helyzet most itt kinez. Ez a hely igy funkcional tokeletesen ahogy most mukodik. Kicsit sablonos nekem a krokodil farm meg a mindenfele park de meg mindig jobb mintha nem lenne. Erolkodnek hogy mas latnivalo is legyen , de be kell ismerni, hogy ide a szex miatt jonnek az emberek. A tengerpart arra jo hogy kiuljek  nehany sorre es percenkent  zavargatnak mindenfele arusok.Menekulnek a vizbe de az meg olyan  tobbfunkcios hogy egyuttal le is kenem magam olajjal a leeges ellen mikor jovok ki belole. Viszont ha mar Pattayan jarunk es valami szebb kornyezetre ,nyugodtabb korulmenyekre vagyunk es  mondjuk nincs idonk leutazni delre akkor valasszuk Koh Samed-et. Tobbszor jartam mar ott es mindig nagyon jol ereztem magam. Pattayatol kb 85 km meg kismotorral sem egy nagy tavolsag.  A motort vagy a kocsit nyugodtan hagyjuk a kikotoben ahonnan majd a hajonk indul a szigetre. Orzott parkolo van, nekem meg nem volt gondom amikor nehany napra otthagytam a jarganyt. Ilyen volt a kikoto regen es ilyen lett a felujitas utan.                    Egy kis hajokazas utan megerkezunk a szigetre ahol mar varnak minket a taxisok.Samedrol tudni kell ,hogy elvileg termeszetvedelmi terulet (Erre meg kesobb utalni fogok) ezert a turistaktol belepodijat  szednek ami a thaioknak 40 bath a kulfoldieknek 400.Mondjuk ki tudja milyen okbol de nem a kikotoben szedik a penzt hanem  mar a sziget belsejeben.Egy orbodehoz megy a taxi es szepen fizetnek a turistak. En gyalog szoktam menni :)).

 A szallasok kicsit dragabbak mint pattayan de nem veszes a dolog. Eleg kicsi a sziget, gyalog is korbejarhato ha valaki szereti a setakat  vagy nem szeret motorozgatni.En szeretek a parton setalgatni vagy az erdoben boklaszni. Mondjuk Samed is fejlodik folyamatosan. Egyre tobb haz epul es ennek a termeszet latja karat. Utoljara  a holtszezon kellos kozepen voltam.Keves turista es azok tobbsege is thai akik vagy vallalati kirandulas kereteben vagy egyetemi buli alkalmaval latogatnak a szigetre.Ami nekem a legjobban tetszik ezen a szigeten az az ejszakai hangulat. A parton sorban allnak az ettermek es a barok.Estenkent  gyekenyszonyeget teritenek le szinte vegig a parton es kis asztaloknal fogyanszthatjuk el a vacsorankat es nezhetjuk a kulonbozo show musorokat is  uloparnakon amiken igen jol lehet meg fekudni is.

Szep idoben kellemes esteken  nagyon jo hangulata van a helynek. Lanyok joval kevesebben vannak mint pattayan ugyhogy ha valaki nem akar egyedul maradni akkor hozott anyaggal kell dolgoznia. Sok  kulfoldi csaladot lattam  akik nyugodtan setalgathatnak a gyerekkel  nem kell semmit takargatni eloluk.Bar mondjuk kisse erthetetlen  okobol  hajnalban meg a pattayai Walking St-en is lattam  kisgyerekeket setelgatni a buszke szulok mellett.Remeljuk nem sok mindent fognak fel a latottakbol es nem nem marad meg bennuk a sok szep emlek. A tengerpart sokkal tisztabb mint Pattayan legalabb is  ahol furdeni lehet. A viz is tisztabb igy nyugodtan furodhetnek azok is akik Pattayan inkabb kihagytak e szorakozast. Akik Pattayan jarnak es mar unjak a varost es  szep kornyezetre,kellemes pihenesre vagynak azoknak ajanlom ezt a szigetet.


Táj (Thai)-védelem
Rolam sokan tudjak hogy a kornyezetvedelem kozel all hozzam es amit tehetek azt meg is szoktam tenni , hogy ne karosodjon a kornyezetunk es ez a szegeny fold ne pusztuljon olyan rohamosan mint ahogy most pusztul.Sajnos itt pattayan sok jot ebbol a szempontbol nem lehet elmondani mert a varos terjeszkedese miatt  szinte naprol napra tunik el a zold terulet.Senkit nem erdekel  hogy hova onti az epitkezesi tormeleket vagy hogy mi lesz azzal a muanyag zacskoval amit hanyag eleganciaval eldob az utcan. eppen ezek miatt a dolgok miatt voltam kicsit kivancsibb vajon mi a helyzet Samed-en ami ugye kornyezetvedelmi terulet. Ezert szedik a belopdijat amit a kozelmultban emeltek fel a ketszeresere. Kivancsi voltam vajon  hova megy ez a penz vagy hogy van e valami lathato jele annak hogy  a penzt felhasznaljak arra amire elvileg beszedik.Gondolok itt olyanokra ,hogy latok e  a parton vagy az utcakon egyenruhaban szemetet szedo vagy soprogeto munkasokat akik a ceg megbizasabol dolgoznak. Hat nem lattam.A partokon az etterem vagy bar tulajdonosok szedik a szemetet a sajat partszakaszukon.A kozteruletek viszont hagynak nemi kivanni valot maguk utan.Egyszer en is elsetaltam a sziget egyik vegebol a masikba.Szep kis tura es vannak erdei osvenyek is ahol keves ember jar.Egy ilyen szakaszon keszitettem ezeket a kepeket.Ezan a ex-televizio keszuleken eppen a thai national geographic adasa lathato meghozza eloben a tengerek elovilagarol.
         
                       Ezek  a hungarocel darabok  a halaszatot segitettek  fenykorukban tehat nem a turistak szemetei. Aztan egyik reggel arra ebredtem  hogy az amugy nem olcso hotelszobamban terjeng a fust. A szobaban semmi jele a tuznek igy az ablakhoz mentem megnezni hatha latok valamit. Dobbenetes volt amit lattam de inkabb beszeljenek a kepek. Egy elelmes emberke az oltozekebol itelve monk ugygondolta hogy  a kivagott masfel meter atmeroju faronkot elegeti persze a faagakkal levelekkel egyutt. De ha mar tuz akkor legyen tuz.A felesleges hulladekot is radobta a tuzre ket traktor gumiabroncsal megfuszerezve.
 
              Szep fekete fustje volt. Aztan szerinte olyan jol mukodott a dolog ,hogy ezt csak sztereoban lehet  elvezni ezert beyujtott megegy orom tuzet.Mindez 60 meterre attol a helytol ahol a belepojegyeket osztogatjak 400 bathokert  mert hat megiscsak kornyezetvedelmi teruleten nyaralgatunk. Persze senkit nem zavart a dolog rajtam kivul. Beleszolni nem tudok mert hiaba is akarnank logikus magyarazatot dolgokra ha itt nincs logika. Inkabb elgodolkoztam azon vajon hova megy a sok beszedett penz es akkor es most lehuzas   vagy mi?
Ettol fuggetlenul Koh Samed meg mindig sokkal szebb hely mint Pattaya es nyugodtan  merem ajanlani mindenkinek.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pattayasmile.blog.hu/api/trackback/id/tr5192087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaboca 2007.10.10. 13:02:05

Marha jól csináltad. Egy szép kis bevezető és ajánló Koh Samet-ről, aztán meg a végére hagyod a csattanót, fényképekkel kiegészítve :). Ügyes munka. De a tény ettől szomorú tény marad, hogy a traktorgumi égetés azért elég durva egy nemzeti parkban. Vannak emberek, akiknek az IQ szintje sajnos ennyit bír el...

Greenternet 2007.10.10. 18:58:51

Ne haragudj.Nem a kedvedet akartam Samed-tol elvenni csak az ilyen dolgok is hozza tartoznak ha valamit beszeretnek mutatni.Persze ez a gumis dolog remelem hogy csak ritkan fordul elo, de nehogy az legyen kesobb hogy miert nem irtam arrol hogy azert megsem olyan tiszta a sziget.Ettol fuggetlenul szerintem csodalatos hely es ajanlom mindenkinek.

Gaboca 2007.10.11. 12:32:21

Ugyan :), nincs itt semmi probléma! Sőt, jó is, hogy bemutatod, mert ilyenkor az ember tényleg elgondolkodik, hogy hová is megy az a 400 baht? Azt aláírom, hogy a külföldiek fizessenek többet, mint a helyiek, de ne mondjuk 10-szeres áron. Ezzel csak elijesztik a túristákat, pláne, hogy még a várva várt nyaraláson az éget gumi füstjét szagolhatják -néhány elemit vagy azt sem végzett dokkmunkás miatt- a farangok.
Én már abban a szerencsében részesültem, hogy 2004-ben lehettem ezen a szigeten, és tényleg nagyon tetszett. Az építkezés sajnos már akkor is ezzerel folyt annak ellenére, hogy nemzeti park (akkor még a belépő nekem csak 200 baht volt :). Ez meg nyilván sok szeméttel jár.
De gondolom a hivatásos környezetvédők nem sokat tudnak tenni a milliárdos befektetők ellen, meg az -köztünk szólva- hát eléggé "baleset veszélyes" tevékenység is lenne.
süti beállítások módosítása